WordPress Forum

Public Group active 3 days, 1 hour ago ago

OBS! Klik på faneblad Forum herunder.

Group Admins

• Profile picture of Kristian Strøbech

Hjælp til WordPress (9 posts)

• Profile picture of pherlov pherlov said 6 months, 3 weeks ago ago:

Hej Kristian,
    vi vil gerne bede om hjælp til følgende punkter. Vores side hedder trafikstoej.dk.

1. Hvordan fjerner vi den sorte bjælke i toppen, hvor der står “Home”?

2. Hvordan ændrer vi “Home” i menulinjen til at hedde “Forside”?

3. Kan man lave et mindre mellemrum mellem menulinjen og vores banner samt mellem den sorte bjælke øverst og banneret?

4. Under f.eks. siden “Fakta om støj” vil vi gerne ændre “Archive” til “Arkiv” og fjerne linjen, hvor der står “RSS Feed for this section”.

5. Hvordan kan man flytte rundt på rækkefølgen af menupunkterne?

• Profile picture of pherlov pherlov said 6 months, 3 weeks ago ago:

6. Nederst på siden står der “Older posts”. Hvordan ændrer vi det til f.eks. “Øvrige historier”?.

• Profile picture of Kristian Strøbech Kristian Strøbech said 6 months, 2 weeks ago ago:

Hej Palle
    Advisering fra dette forum har været slået fra ved an fejl, så jeg så ikke dine spørgsmål. Her er svar:

1. Hvordan fjerner vi den sorte bjælke i toppen, hvor der står “Home”?
    Gå til dashboard -> Spectrum -> Theme options -> General Settings: Indsæt dette i feltet “custom css”: #top-nav { display: none; }

2. Hvordan ændrer vi “Home” i menulinjen til at hedde “Forside”?
    To muligheder. A: Opret en custom menu, hvor I selv bestemmer, hvad der optræder i menuen på jeres site. Se vejledning her: http://wordpress.mediajungle.dk/videos/introduction-to-custom-menus/
    B: Oversæt jeres theme (det er et stort arbejde, men man kan fint nøjes med at finde udvalgte ord at oversætte. Det gøres nemmest med denne plugin: Codestyling Localization. Se video her hvordan man bruger den: http://www.youtube.com/watch?v=SLAnjNCP2e4

3. Kan man lave et mindre mellemrum mellem menulinjen og vores banner samt mellem den sorte bjælke øverst og banneret? Ja, ved at styre css, men det kræver noget kendskab til både css og Firebug (som er en Firefox-plugin der viser css og kode på de websites, man besøger. Når I har fundet de rette parametre at indstille på, skal den ekstra css skrives ind i dashboard -> Spectrum -> Theme options -> General Settings -> Custom css. Start med at lære Firebug at kende. Instruksvideo: http://www.woothemes.com/2011/03/how-to-use-firebug-to-modify-a-wordpress-theme/

4. Under f.eks. siden “Fakta om støj” vil vi gerne ændre “Archive” til “Arkiv” og fjerne linjen, hvor der står “RSS Feed for this section”. Dels ved at oversætte, som nævnt før. Jeg kan ikke lige greje hvordan rss-funktion fjernes. Det må jeg lige vende tilbage med.

5. Hvordan kan man flytte rundt på rækkefølgen af menupunkterne? Opret en custom menu. Se her hvordan: http://wordpress.mediajungle.dk/videos/introduction-to-custom-menus/

6. Nederst på siden står der “Older posts”. Hvordan ændrer vi det til f.eks. “Øvrige historier”?. Oversæt udvalgte dele af jeres theme med plugin codestyling localization.

• Profile picture of Kristian Strøbech Kristian Strøbech said 6 months, 2 weeks ago ago:

Opfølgning vedr. punkt 4: For at fjerne “RSS Feed for this section” skal I ind og redigere i en af Spectrum-temaets grundfiler, “archive.php”. Jeg er ikke 100 procent hjemme i php-syntaks, så jeg ville selv skulle prøve mig lidt frem, men jeg tror, at løsningen er at fjerne en del af linie 10. Jeg gør det gerne for jer, men så skal jeg have en mail med ftp-adgang til jeres site.

• Profile picture of Jonas Nørager Mikkelsen Jonas Nørager Mikkelsen said 6 months ago ago:

Hej Kristian

Det er garanteret anderledes med Canvas-temaet, men nu prøver jeg lige.

Apropos Spørgsmål 1, så kan jeg ikke få lov til at ændre i “custom css”

“You are not able to update this option because you lack the unfiltered_html capability.”

Og det forstår jeg egentlig ikke så meget af

• Profile picture of Kristian Strøbech Kristian Strøbech said 6 months ago ago:

Hej Jonas
    Man skal admin-rettigheder på et site, for at kunne indsætte noget i “custom css” feltet. Er du admin på det site, du vil ændre?

Bedste h Kristian

• Profile picture of Jonas Nørager Mikkelsen Jonas Nørager Mikkelsen said 6 months ago ago:

Ja det skulle jeg da meget gerne mene, at jeg er, i og med, at jeg oprettede bloggen..

Og ja, jeg har lige tjekket det. Jeg står som administrator inde under users i dashboard..

• Profile picture of Kristian Strøbech Kristian Strøbech said 6 months ago ago:

Ok, det har jeg ikke lige noget hurtigt fix på .. Jeg kan se, det er et rettighedsproblem, men det burde ikke opstå for admin-bruger. Jeg bliver nødt til at grave lidt i problemstillingen. Vender tilbage.
    Venligst Kristian